Technik hotelarstwa
W Technikum Hotelarstwa zdobędziesz doświadczenie i umiejętności potrzebnych do pracy w branży hotelarsko – turystycznej. Nauczymy Cię jak planować, organizować, koordynować i wykonywać usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim oraz jak w ich trakcie spełniać oczekiwania klienta. Dowiesz się jak przyjąć gości w obiekcie, kompleksowo ich obsłużyć w trakcie pobytu, wykwaterować z obiektu oraz rozliczyć koszty pobytu gości i przyjąć należność. Przygotujemy Cię do obsługi gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, CIP czy gości niepełnosprawnych. Po ukończeniu naszej szkoły będziesz wiedział jak fachowo organizować usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno – sportowe, typu Wellness i SPA oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie oraz prowadzić korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich i obsługiwać sprzęt biurowy, korzystać z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Poradzisz sobie w najtrudniejszych sytuacjach i żaden hotelowy i turystyczny problem nie będzie dla Ciebie trudnym do rozwiązania.
Informacje dodatkowe
Uczniowie Technikum Hotelarstwa mogą dodatkowo ukończyć:
- kurs kelnerski
- kurs baristyczny
- kurs barmański
Uczniowie realizują w zakresie rozszerzonym przedmioty: geografia, j. angielski,
Absolwent może kontynuować i doskonalić swoje kwalifikacje w ramach studiów licencjackich i magisterskich, na kierunkach: turystyka i rekreacja, hotelarstwo lub innych oraz podnosić swoje kwalifikacje na kwalifikacyjnych kursach zawodowych: Turystyka i rekreacja – Uniwersytet Rzeszowski, Turystyka i rekreacja – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Rzeszów, Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu – Turystyka, Organizacja i Zarządzanie w Politechnice Rzeszowskiej, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Wyższa Szkoła Organizacji Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie.
Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
Szkoła przygotowuje do egzaminu potwierdzającego dwie kwalifikacji w zawodzie:
Kwalifikacja 1: HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Kwalifikacja 2: HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Sylwetka absolwenta
W trakcie nauki uczeń nabędzie umiejętności:
- promocji oraz sprzedaży usług hotelarskich
- obsługi gości w recepcji hotelu
- rezerwacji usług hotelarskich
- udzielania informacji turystycznej
- rozliczania kosztów pobytu w hotelu
- przygotowania sal okolicznościowych i konferencyjnych
- przygotowywania i dekoracji potraw oraz napojów
- stosowania technik nakrywania stołu
- współpracy w zespole
- komunikacji interpersonalnej
- obsługi specjalistycznych programów komputerowych
- prowadzenia własnej działalności gospodarczejUczeń odbywa również 4 tygodniową praktykę zawodową w renomowanych hotelach.Technik hotelarstwa znajdzie zatrudnienie w hotelach, motelach, pensjonatach, restauracjach, biurach podróży jako:
- recepcjonista
- kelner
- barman
- pracownik służby pięter
- pracownik służby parterowej
- organizator usług cateringowych
- pracownik ruchomej bazy hotelarskiej: lotniczej, morskiej, kolejowej
- pracownik stowarzyszeń i organizacji hotelarskich i turystycznych
Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
- nowoczesne, świetnie wyposażone pracownie hotelarskie,
- nowocześnie wyposażone pracownie obsługi konsumenta,
- pracownie komputerowe,
- kształcenie praktyczne w renomowanych hotelach i zakładach gastronomicznych.
Przedmioty rozszerzone:
- Geografia
- Język angielski
Przedmioty punktowane podczas rekrutacji:
- Język polski
- Matematyka
- Język angielski
- Geografia