16 listopada 2023 r. tegoroczni maturzyści udali się na Jasną Górę. Po przyjeździe pierwsze kroki skierowaliśmy do  Matki Bożej w Jej jasnogórskiej cudami słynącej Ikonie, gdzie trwaliśmy w ciszy  na indywidualnej modlitwie, powierzając Maryi nasze intencje w tym egzamin maturalny i wszystkie inne osobiste sprawy.

Po zasłonięciu Cudownego Obrazu s. Faustyna, nasza Przewodniczka, oprowadziła nas po najważniejszych miejscach kompleksu klasztornego, przedstawiając jego historię, pokazując najważniejsze miejsca i wprowadzając w szczegóły dotyczące kultu Ikony Matki Bożej. Zwiedziliśmy  kolejno Bazylikę jasnogórską, Salę Rycerską, Muzeum i Skarbiec. Podziwialiśmy zgromadzone w nich różnorodne pamiątki i relikwie – chłonąc fascynujące historie jakie w sobie kryły i zadziwiając wydarzeniami rozgrywającymi się na przestrzeni wieków w tych imponujących klasztornych murach.

Z ogromnym niedosytem wiedzy, poszliśmy w porze obiadowej zaspokoić głód w gościnnych progach Radia Jasna Góra, w które zabrał nas nasz kolejny miejscowy przewodnik o. Jakub Szymczycha. Oliwia i Konrad z kl. IV TL udzielili redaktorce radia wywiadu, dzieląc się swoimi wrażeniami z pobytu na Jasnej Górze, promując przy tym naszą szkołę (sami zresztą posłuchajcie!: https://on.soundcloud.com/T4hqk). Następnie mogliśmy poznać realia pracy
w Radiu JG, zwiedzając jego zaplecze nagraniowe i techniczne.

Kolejnym, najważniejszym punktem pielgrzymki była odprawiona w intencji maturzystów  Eucharystia. Wszyscy włączyliśmy się czynnie w liturgiczną oprawę mszy świętej, animując śpiew, Michał, czytając Lekcję a Oliwia, śpiewając Psalm.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze na kilka chwil monaster małych sióstr Baranka, które opowiedziały nam o charyzmacie swojego życia, a  dalszą trasę urozmaicaliśmy sobie gromkim śpiewem przy akompaniamencie gitary Dawid i niezapomnianą muzyczną listą przebojów.

Wyjazd był naprawdę udany. Ufamy, że dzięki modlitwie temu zdamy ważny egzamin maturalny.