W dniach od 25 do 29 maja 2015 r. pod opieką p. Lesława Łazara i p. Agaty Stącel odbyła się wycieczka do Świnoujścia, Berlina i Poczdamu, w której udział wzięło 20 uczniów naszej szkoły.

GALERIA ZDJĘĆ

Uczniowie tradycyjnie podróżowali pociągiem. O 17.50 wszyscy zebrali się na dworcu klejowym w Przeworsku. Nasza podróż rozpoczęła się o godz. 18.20. Do Świnoujścia dotarliśmy po 15 godzinach jazdy pociągiem. Aby dostać się do centrum Świnoujścia, musieliśmy przepłynąć promem. Po zakwaterowaniu w Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym „Tęcza” i zjedzeniu obiadu udaliśmy się na spacer po najbliższej okolicy i na plażę. Świnoujście to miasto, które nas oczarowało. Centrum Świnoujścia leży na wyspie Uznam, gdzie znajduje się wspaniała dzielnica wczasowa i piękna szeroka plaża z okazałą promenadą. W pobliżu są liczne jeziora i lasy. Drugiego dnia wycieczki o 6 rano wyruszyliśmy autokarem do Berlina i Poczdamu. Nasz przewodnik w drodze do Berlina opowiedział nam o historii, geografii  i sytuacji politycznej Niemiec i samego Berlina. Zobaczyliśmy wiele interesujących zabytków. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzenia Muzeum Pergamońskiego – jednego z najwspanialszych muzeów europejskich objętych Światowym Dziedzictwem Kultury UNESCO. W muzeum obejrzeliśmy wspaniałe zbiory pochodzące ze starożytnej Grecji, Rzymu i Azji Mniejszej, a także świadectwa 6000 letniej kultury Mezopotamii i owiane legendą Mury Babilonu. Następnie dotarliśmy do dzielnicy rządowej z Reichstagiem jako głównym punktem. Spacerem linią Muru Berlińskiego obejrzeliśmy symboliczne groby ofiar muru i pomnik Holocaustu. Na Placu Paryskim zobaczyliśmy Bramę Brandenburską, Hotel Adlon i liczne ambasady oraz wychodzące z placu Aleję Unter den Linden (Pod Lipami) i Aleję 17-go Czerwca. Zobaczyliśmy także historyczne fragmenty Muru Berlińskiego i dotarliśmy do Placu Poczdamskiego jednego z największych i najruchliwszych placów w centralnym Berlinie z najnowocześniejszą zabudową powstałą w ostatnim dziesięcioleciu. Pełni wrażeń udaliśmy się w drogę do Poczdamu. Z okien autokaru podziwialiśmy zachodnie dzielnice Berlina – Forum Kulturalne, Kwartał Dyplomatów, Europa Center, Dworzec ZOO, bulwar Kurfurstendamm, Wannsee i most szpiegów Glienicker. W Poczdamie zwiedziliśmy olbrzymi kompleks pałacowo-ogrodowy Sanssouci wpisany na listę światowych dóbr kultury UNESCO. Kompleks zwany „Wersalem Berlina” należy do najpiękniejszych w Europie. Trasa naszego spaceru wiodła między innymi obok Oranżerii Chińskiej, Herbaciarni i Pałacu Głównego. Wszystko w otoczeniu tryskających fontann, zielonych tarasów, posągów starożytnych bogów i roślin oranżeryjnych. Trzeciego dnia wycieczki wybraliśmy się do niemieckiego miasteczka uzdrowiskowego Heringsdorf, aby stamtąd przez Ahlbeck graniczącego ze Świnoujściem wrócić najpierw plażą, potem promenadą do Świnoujścia. Heringsdorf i Ahlbeck to miejscowości uzdrowiskowe położone na malowniczej wyspie Uznam, które łączy ciekawa historia. Razem tworzą turystyczne atrakcje regionu, której nie można znaleźć nigdzie indziej. Znakiem rozpoznawczym tych miejscowości są przepiękne mola oraz willowa architektura budynków. Tego dnia wieczorem musieliśmy niestety już wracać do domu. Pobyt nad morzem przed wakacjami miał dużo uroku. Cisza, spokój, brak tłumów na ulicach i plaży – to wszystko sprawiło, że przy napiętym grafiku dni spędzonych tutaj, wypoczęliśmy i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Uczniowie wraz z opiekunami bardzo dziękują sponsorom za dofinansowanie wycieczki. Sponsorami byli: