W dniach od 14 do 18 maja 2012 roku grupa 32 uczniów naszej szkoły z klas: I LO, I TM, I TŻH i II LO wzięła udział w wycieczce do Malborka, Władysławowa, Helu i Gdańska.

GALERIA ZDJĘĆ

Wycieczka rozpoczęła się w Przeworsku o godzinie 15:15 podróż pociągiem z trzynastoma przesiadkami łacznie!!! Po całonocnej podróży zwiedzaliśmy gotycki zamek w Malborku wzniesiony przez Krzyżaków w latach 1274-1457. Jest on jedną z największych twierdz średniowiecznej Europy i przykładem średniowiecznej architektury obronnej.

W latach 1309-1457 była siedzibą mistrzów Zakonu Krzyżackiego i stolicą Państwa Krzyżackiego. Z kolei w latach 1457-1772 z tego miejsca panowali wojewodowie malborscy. W 1961 roku utworzono tam Muzeum Zamkowe, a w grudniu 1997 roku zamek został wpisany na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Po południu ciąg dalszy podróży pociągiem do Władysławowa i dopiero wieczorem 15 maja mogliśmy wziąć pierwszy prysznic i przywitać się z morzem. Wypoczęci, wyspani i najedzeni następnego dnia zwiedzaliśmy Hel – stare kaszubskie miasto portowe i letniskowe, położone na końcu Półwyspu Helskiego, dlugiego na 34 km i otoczonego od północy Baltykiem, a od południa Zatoką Pucką. Półwysep ze względu na specyficzne położenie i mikroklimat należy do Nadmorskiego Parku Krajobrazowego. Wieczorem mieliśmy ognisko, które zawdzięczamy naszym lokalnym sponsorom.

17 maja pożegnaliśmy się z plażami Władysławowa i cały dzień spędziliśmy w Gdańsku: zwiedzanie Katedry Oliwskiej, wysłuchanie koncertu na zabytkowych organach z ruchomymi figurkami, spacer po Parku Oliwskim, spacer ulicami Głównego Miasta w centrum Gdańska od Bramy Złotej przez ulice Długą, Długi Targ do Bramy Zielonej, przejście Długim Pobrzeżem do Żurawia, przejście uliczką Mariacką do Bazyliki Mariackiej. Około godz. 23.00 wsiedliśmy do pociągu i po popołudniu w piątek przyjechaliśmy do Krakowa. Spędziliśmy kilka godzin na Rynku Głównym, gdzie zaczęły się krakowskie juwenalia i wróciliśmy cali i zdrowi do domu z ostatnią przesiadką w Rzeszowie. Wycieczka była udana, dlatego za rok ponownie wyjeżdżamy nad morze!!! Opiekunami młodziezy byli p. Leslaw Łazar, p. Katarzyna Kulig i p. Bernadeta Bar.